Snart tar jag helg

Tjoflöjt!

Jag gör som mina favoriter i Vakna med The voice och skriker: FREDAG! FREDAG! FREDAG! FREDAG! FREDAG!

Jag ska ta helg om en timme tror jag. Jag ska plugga lite till sen förtjänar jag att slänga plugget åt sidan för någon dag :D Jag sitter just nu och transkriberar ett seminarie som jag och Frida var på i måndags som hette #journalistroll. Där diskuterades det om hur framtiden ser ut för journalisterna. Det är det som jag och Frida skriver om i vår kandidatuppsats. Att transkribera är inte roligt att alls... Det innebär att man ska "skriva av" ljudinspelningar och ibland är det så svårt att höra vad folk säger eftersom de ska envisas med att prata så SNABBT!! Så jag har skrikit rakt ut några gånger här hemma. Det är skönt att avreagera sig lite :) Igår satt jag i sju timmar och hade då klarat av 54 minuter och totalt är det 2.05, wiiiiie!

Jaja! Min favoritbloggare Alex Schulman lade här om dagen upp ett roligt klipp i sin blogg. Jag tycker det är himlans roligt med lite felsjungningar! Är det någon som har någon rolig på lager? Min storasyster fick Michael Jacksons Dirty Diana om bakfoten, istället för att sjunga Dirty Diana sjöng hon It'll be the end of..
Man hade iofs kunnat göra klippet lite snyggare men det är roligt ändå B-)



Kommentarer
Postat av: amanda

HAHAHAHA "It's the flying cowtown"

2011-10-28 @ 18:29:43
URL: http://likeanewbreath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Magasinprojektet

Vi är fyra bloggälskande studenter som vill lyfta fram det bästa i bloggvärlden. Här har vi samlat inspiration till vårt magasin IDEM där bloggare står bakom allt material. Vi tipsar om annorlunda bloggar och annat roligt som vi varit med om
RSS 2.0 bloglovin