Konsten att undvika bra väder

Himlen höll på att spricka upp innan så jag bestämde mig för att dra ned mina persienner så det skulle bli mörkt och på så sätt kännas som att det var dåligt väder ute. Man kan faktiskt lura sig själv ibland. Nu vågade jag i alla fall kika ut och det är ganska molnigt och det verkar blåsa en del så nu kan jag nog ha persiennerna uppe, är skönare att skriva i dagsljus!
Just nu skriver jag om de fem faktorer som avgör hur lättläst en text blir. Det är typsnitt, bokstavsstorlek, radlängd, radavstånd och tryckkvalité. Jag tror faktiskt att jag börjar bli lite klokare på typografi nu. Förhoppningsvis kommer det synas i vårt magasin.

/Emmy

Kommentarer
Postat av: josefine

tack så jättemycket!!

2011-05-23 @ 16:22:41
URL: http://josefinen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

Magasinprojektet

Vi är fyra bloggälskande studenter som vill lyfta fram det bästa i bloggvärlden. Här har vi samlat inspiration till vårt magasin IDEM där bloggare står bakom allt material. Vi tipsar om annorlunda bloggar och annat roligt som vi varit med om
RSS 2.0 bloglovin